Motoryzacja to zajęcie dla majsterkowiczów?

0
2186

Szkolenie motoryzacyjne było kiedyś bardziej powszechną częścią naszego społeczeństwa. Klasa sklepowa była często oferowana do wyboru w szkołach średnich w całym kraju, zapewniając, że większość chłopców zna drogę samochodową. Ponadto samochody opierały się bardziej na zasadach mechanicznych niż na systemach komputerowych. W wyniku tego, gdy samochód się zepsuł, właściciel znacznie częściej wiedział, jak to naprawić samodzielnie, lub przynajmniej miał przyjaciela lub członka rodziny, który mógłby to naprawić.

Sytuacja zmieniła się dramatycznie na przestrzeni lat. Dzisiejsze samochody są znacznie bardziej złożone, a ich właściciele znacznie rzadziej przechodzą szkolenie motoryzacyjne. W rezultacie salony i warsztaty naprawiają wyższy odsetek samochodów niż kiedykolwiek wcześniej, a stawki mechaników wzrosły zgodnie ze zwiększoną koniecznością ich usług.

Ci, którzy nie lubią sytuacji, mają inną opcję. Dzięki niewielkiemu szkoleniu motoryzacyjnemu większość osób może wykonywać więcej rutynowych czynności konserwacyjnych w swoich samochodach, co zmniejsza wydatki związane z konserwacją samochodów i pozwala im zadowolić się z dobrze wykonanej pracy.

Wymiana oleju to przykład rutynowej konserwacji, która często kosztuje właścicieli samochodów znacznie więcej niż muszą wydać. Wymiana oleju jest dość prostą procedurą w większości samochodów, wymagającą jedynie wystarczającego przeszkolenia motoryzacyjnego, aby dana osoba wiedziała, gdzie znajduje się filtr oleju i korek spustowy. Podstawowa klasa pielęgnacji samochodu powinna nauczyć właścicieli samochodów, jak lokalizować główne elementy pod maską i wykonywać proste czynności konserwacyjne, a także udzielać cennych wskazówek początkującym majsterkowiczom. Na przykład dobra klasa wprowadzająca powinna ostrzegać uczniów, aby wystrzegali się wkręcania śruby lub wkręcania krzywy, zwanej przecinaniem nitek.

Podstawowa regulacja to kolejne rutynowe zadanie konserwacyjne, które zrób to sam, wykonując małe szkolenie motoryzacyjne. Podstawowa regulacja zwykle polega na wymianie filtra powietrza, świec zapłonowych, drutów, korka dystrybutora i wirnika oraz zaworu dodatniej skrzyni korbowej (PCV). W zależności od samochodu i zalecanych przebiegów komponentów, podstawowa regulacja może również obejmować wymianę filtra paliwa i / lub czujnika tlenu. Części gumowe, takie jak pasy napędowe i węże chłodnicy, można również sprawdzić i wymienić podczas dostrajania. W większości samochodów części te są łatwo dostępne i wymagają jedynie podstawowej wiedzy o funkcjach motoryzacyjnych.

Zrób to sam, który przeszedł podstawowe szkolenie motoryzacyjne, może również zastąpić własne hamulce. Wymiana klocków hamulcowych w samochodzie jest zazwyczaj brudną, ale prostą pracą, wymagającą jedynie podstawowej wiedzy na temat elementów hamowania w samochodzie. Ponadto istnieje wiele rutynowych prac konserwacyjnych i naprawczych, które mechanik amator na poziomie średnim może zwykle samodzielnie, na przykład wymiana akumulatora, alternatora, rozrusznika, paska rozrządu i wielu innych elementów.

Oczywiście istotną zaletą szkolenia samochodowego jest to, że dealerzy i warsztaty nie mogą skorzystać z Twojej oferty, zalecając konserwację, która w rzeczywistości może nie być konieczna. Podstawowa znajomość mechaniki samochodowej pozwoli ci inteligentnie omówić wszelkie problemy ze swoim mechanikiem, zrozumieć, o czym on lub ona mówi, i rozpoznać, kiedy jego zalecenia są przesadzone lub wręcz niepotrzebne.

Oczywiście znajomość podstaw obsługi samochodu może być bardzo korzystna, oszczędzając pieniądze na wiele sposobów. Rozpoczęcie zajęć z motoryzacji jest zwykle oferowane w lokalnej szkole techniki samochodowej lub w kolegium społeczności. Niezależnie od tego, czy zamierzasz zaryzykować kilka napraw samodzielnie, czy po prostu chcesz być w stanie samemu poradzić sobie z mechanikiem, biorąc udział w zajęciach z zakresu pielęgnacji samochodów, nie będziesz ofiarą własnej ignorancji.